Fieldcoaching

De slagingskans van verandertrajecten gaat omhoog als de mensen om wie het gaat het nut van de verandering inzien en betrokken zijn. Behalve nadruk op stappenplannen, gaat het daarom ook om de leer- en ontwikkelkant van de verandering. Als medewerkers de kans krijgen om mee te denken en te leren, groeit hun betrokkenheid, wordt trots aangewakkerd en groeit ook het vertrouwen en de emotionele verbondenheid met de organisatie.

Woningbouwvereniging Domesta

Woningbouwvereniging Domesta wil groeien in klantgerichtheid, zodat de mensen in de organisatie bij alles wat ze doen de klant centraal stellen. Door het inzetten van fieldcoaches verwacht de woningbouwvereniging dit proces te versnellen. Fieldcoaches zijn medewerkers die van nature klantgericht werken en er plezier in hebben en in staat zijn anderen in de organisatie te inspireren en te helpen dit ook te doen. Wederzijds Werkt begeleidt dit leertraject. De coaches leren hoe zij op een positieve manier het thema klantgerichtheid bespreekbaar kunnen maken: bij overleggen in de teams maar ook tijdens het werk. En ook hoe zij hun collega’s kunnen uitdagen en helpen groeien de klant centraal te stellen.

Marie Hartmann:

“Christel heeft de groep van 15 field coaches inzicht gegeven in de theorie en praktijk van coaching. Zij deed dit met veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van de mensen. De deelnemers aan het leertraject geven aan dat zij nu meer inzicht hebben in wat klantgerichtheid voor henzelf betekent. En ook hoe zij hun collega’s hierin mee kunnen nemen en feedback kunnen geven. Na de training is de groep zelfstandig aan de slag gegaan met intervisie.”


Terug naar overzicht
Geïnteresseerd?

Neem contact op voor meer informatie.

Neem contact op